www.Diarunadiar.com
امروز ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر

ناگفته ها

گفتگو

مقالات

گزارش

آمار سایت

ارسال به دوستان  نسخه چاپی
مصاحبه دوم عرفان قانعی فرد با فرامرز فروزنده :
 افشاگری جنجالی عرفان قانعی فرد علیه دمکرات، کومله،پژاک و اسرائیل
اسرائیل از این سازمان های کُردی برای عملیات علیه ایران استفاده می کند و این هیچ کمکی به رشد کردستان نخواهد کرد.

عرفان قانعی فرد، محقق، مورخ و تاریخ نویس معاصر و جوان کرد که با تدوین و نوشتن کتاب هایی از جمله تاریخ معاصر کردستان، پس از شصت سال (زندگی و خاطرات جلال طالبانی) و ترجمه سیاست کردها در خاورمیانه (نوشته نادر انتصار) و تند باد حوادث : گفتگو با عیسی پژمان، اکنون به یکی از نظریه پردازان بیطرف و مسلط در حوزه کردی مبدل گردیده و با بیش از 800 شخصیت و مقام حکومتی در دنیا مصاحبه داشته است، چند شب پیش و در آغازین روزهای نوروز 1391 با حضور در اندیشه تی وی و مصاحبه با فرامرز فروزنده به بررسی ابعاد دیگری از وقایع و اوضاع و احوال کردستان و احزاب کردی پرداخته که بسیار جالب و درخور توجه است. ابتدا به بخش هایی از صحبت های وی پرداخته و سپس لینک تصویری و دانلود آن برای خوانندگان محترم سایت قرار داده می شود :

قانعی فرد در این مصاحبه ضمن اشاره به تاریخچه احزاب کُرد و وقایع پس ازانقلاب، کومله و دمکرات را عامل جنگ افروزی در منطقه دانسته که طی این سال ها و پس از سال 1324 دستاوردی جز سیه روزی برای مردم ایران و کردستان نداشته اند!

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت کنار گذاشتن مشی مسلحانه توسط این احزاب در دهه هفتاد، اینگونه پاسخ می دهد : این احزاب و سازمان ها در سال 1358 به تحرکی رژیم بعث جنگ افروزی را شروع کرده و مرزهای ایران را نا آرام کردند! و در سال های پس از 1368 و پایان جنگ ایران و عراق آنها سردرگم بوده و در نهایت مجبور شدند جنگ مسلحانه را کنار بگذارند.

وی در ادامه به حمایت های مالی به این احزاب اشاره نموده و به کمک یک میلیون دلاری اشرف پهلوی به حزب رزگاری و کمک یک میلیون و پانصد هزار دلاری قذافی در سال 1360 به عزالدین حسینی و کمک دو میلیون دلاری او به جلال طالبانی اشاره می نماید.

قانعی فرد در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تجزیه طلبی اینگونه پاسخ می دهد :

هر کس در قرن 21 به دنبال تجزیه طلبی باشد عقب مانده است و این مقوله جز سیه روزی، چیز دیگری را در پی نخواهد داشت.

همچنین در خصوص علت شرکت پرشور مردم کردستان ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی اینگونه پاسخ می دهد : در انتخابات گذشته مردم جامعه کردی ایران، عاقلانه تر، رشد یافته تر و پیشرفته تر از احزاب و سازمان هایی که تحریم انتخابات را تبلیغ می کردند عمل نموده و سعی در تعیین سرنوشت خود داشتند.

قانعی فرد در سوالی در خصوص پژاک اینگونه پاسخ می دهد :

" طبق اسناد CIA  و یونان، کار پژاک قاچاق اسلحه، مواد مخدر و انسان است. هیچ حزبی نمی تواند با کشتن 4 جنگلبان در کردستان ایران داعیه مبارزه با حکومت مرکزی را داشته باشد. آنها به قول خودشان به دنبال جا انداختن تفکر اوجالان هستند که بسیار کهنه و قدیمی است و خریداری در قشر جامعه کردی ایران ندارد و آنها فقط در فیس بوک، اینترنت و فضای مجازی فعال هستند.

اوجالان نه به زبان کردی آشنایی دارد و حتی در زمان دستگیری خود او اعتراف کرد که ترک زبان است و پدر و مادرش نیز ترک هستند که اسناد و ویدئوی آن موجود است.

پرچم کردستان وجود خارجی نداشته و سازمان ملل آن را نپذیرفته است! صرفاً محلی بوده و حتی کشورها در دیدار با بارزانی از پرچم عراق طبق عرف دیپلماتیک استفاده می کنند.

 عرفان قانعی فرد در ادامه در پاسخ به سوال فروزنده که آیا درست است که آقای مهتدی دست به دامن اتحادیه عرب شده تا به ایران حمله مسلحانه نمایند؟ گفت :

" متأسفانه در جلسات خارج کشور از افرادی به عنوان نماینده کرد دعوت می شود که پا به پای رژیم صدام در قتل عام مردم ایران شرکت داشتند این درست نیست ! مگر می شود کسانی (دو حزب دمکرات و کومله) واقعه حلبچه و سردشت  را که در عرض 15 دقیقه 8000 نفر آدم قتل عام می شوند را در روزنامه لموند و النور منکر شوند و حالا نماینده دفاع از حقوق کردها باشند؟  چه دمکراسی  را می خواهد برای کردستان به ارمغان آورد و چه سندی وجود دارد که اینها نماینده کردستان هستند؟ اینها به دنبال پناه آوردن به بیگانگان برای نابودی کشور هستند تا خودشان به مسند قدرت بنشینند.

آقای مهتدی که الان از اعراب این درخواست ها رادارد قبلاً هم از افراد دیگر داشت! چیز قریبی نیست! آقای هجری هم در زمان جورج بوش از او درخواست کمک داشت. اینها فقط عوامفریبی رسانه ای می کنند! پناه بردن به حمله نظامی هیچ دمکراسی را برای هیچ کشوری به ارمغان نمی آورد و عقل سلیم دنبال چنین چیزی نیست! "

در ادامه فروزنده طی سوالی  در خصوص اغراق کردها در خصوص قاسملو و اینکه او را پیغمبر آشتی می نامند، اینگونه توضیح می دهد :

علی رغم ادای احترام باید بگویم  وقتی شخصیتی در جامعه سنتی کردستان کاریزماتیک می شود خلاف او حرف زدن قدری دشوار است. پس از ترور نیازی به یک نوع شهید ساختن بود که آن را بزرگ کنند. قاسملو بنابر نوار کاستی که به جای مانده و در جلد دوم کتاب خاطرات طالبانی به آن اشاره کردم و بنابر اسناد و گزارشی که روزنامه لیبراسیون فرانسه نوشت  قاسملو دچار نوعی یأس و افسرگی شده بود و برای رهایی از آن در صدد مذاکره با جمهوری اسلامی بود تا بلکه زمینه های کار را فراهم، دوباره به ایران بازگردد و سهمی در مشارکت در قدرت در ایران باشد. نوار کاست آن موجود است. اما در همان بحث حلبچه که در خاطرات کومله که به تازگی در عراق به چاپ رسیده نیز به آن اشاره شده که در آن وقایع سربازهای کومله هم کشته شده ولی آنها توان و جرأت اعتراض به حکومت مرکزی عراق را  نداشتند و این عجیب است که سرباز شما کشته شود ولی شما نتوانی به جایی که از آن حقوق می گیری اعتراض کنی! دریغ از تقدیم یک شاخه گل قاسملو به خانواده های این افراد! حال او را پیغمبر آشتی می نامند؟! اینها دستاورد جامعه کهنه و خرافی است! به نظر من صرفاً یک استعداد کردی از بین رفت! ... قاسملو همان زمان در مصاحبه با لموند بارزانی را وابسته به ایران معرفی نمود و حتی در اوایل انقلاب در مصاحبه با کیهان بارزانی را آدم خوار نامیده و خواستار خروج او از کدستان ایران می شود. {از پیغمبر آشتی تا منفعت طلبی سیاسی!}

در ادامه قانعی فرد در پاسخ سوال فروزنده در مورد گزارش ساندی تایمز در مورد جاسوسی اسرائیل در ایران در کردستان عراق می گوید :

از سال 1967 به بعد که اسرائیل در حزب دمکرات کردستان عراق نفوذ کرد و به کمک ساواک چهار نفراز رؤسای عالیرتبه موساد به کردستان عراق رفتند رابطه موساد با پارتی درست شد و از بارزانی ها خودش و مسعود و ادریس به آنجا دعوت شدند و بنا بر رأی آقای علوی کیا (رئیس خارجی ساواک) دوره هایی را در موساد دیدند که در اسناد عیسی پژمان، فرازیان و منوچهر هاشمی (مسئول اداره 8 ساواک) که در لندن بودند نیز این مسأله تأیید شده است.

اسرائیل از این سازمان های کُردی برای عملیات خودشان در ایران استفاده می کند و این دور از ذهن نیست و این ارتباطات هیچ کمکی به رشد کردستان نخواهد کرد.

فروزنده در ادامه می پرسد : شما به خلق کرد باور دارید یا ملت کورد؟ که قانعی فرد اینگونه پاسخ می دهد :

هیچکدام! من به ملت ایران باور دارم که کُردها هم تار و پود آن هستند و هنوز آن قدر خرفت نشدم که باور کنم ایران از چند ملت تشکیل شده  که اینها افکار عقب مانده است ولی از تمامیت ارضی ایران دفاع می کنم .

سپس در ادامه مکالمات تلفنی برقرار می شود :

قانعی فرد در پاسخ به سوال بیننده ای در مورد اینکه چه کسی قاسملو را کشت اینگونه نظر می دهد :

در این خصوص سه رأی و نظر عمده وجود دارد :  

1-   رسانه های حزبی در خارج کشور معتقدند قاسملو توسط جمهوری اسلامی کشته شده و اسم دو نفر (سردار مصطفوی و جعفری) را مطرح می کنند.

2-   رأی دوم در کتاب کریس کوچرا مطرح شده و معاون امنیتی اسرائیل در آن دخیل است که معاون امنیتی  اسرائیل آن را تأیید کرده و این اقدام را موفقیت امنیتی سرویس اسرائیل می داند ولی کریس کوچرا آن را تصفیه درون حزبی قاسملو می داند که افرادی در حزب مخالف این بودند که قاسملو به ایران نزدیک شود و این اقدام را برنامه ریزی نمودند تا او را از سر راه بردارند.  اما معاون امنیتی اسرائیل معتقد است و در نوار ویدئویی نیز موجود است که اگر ایران آن طرف میز بنشیند و بگوید ما آن را انجام دادیم آنگاه ما واکنش نشان می دهیم و اجازه مصادره این موفقیت را به آنها نمی دهیم. در ایران ولایتی نیز انگشت اتهام به سوی اسرائیل دراز کرد .

3-   رأی سوم یکی از مقام های امنیتی حزب بعث عراق است که الان در اردن زندگی می کند معتقد است گروهی از افراد مرتبط با استخبارات عراق این اقدام را انجام دادند .

به هرحال نوار کاست سه ساعته روز آخر مذاکره موجود است و قابل تجزیه و تحلیل است . جعفری هم نظرش در کتاب دوم جلال طالبانی آمده است.

 

 لینک مصاحبه دوم ویدئویی عرفان قانعی فرد با اندیشه تی وی


تاريخ: ۱۳۹۱/۱/۹ تعداد بازدید: 9417

نظر کاربران
جناب دکتر! !!
اصول دموکراسي اجازه ميدهد که هر کسي انتقاد خودشوبيان کنه وشما به خودتون نگاه کنيد واقعالباس شرافت وصداقت رابيرون آورده ايد اگه شما قصد انتقاد داريد لطف کنيد طرف مقابل را نيز نقد کن تازه اگه سوادي که کسب کرده باشيديه ذره هم علمي بوده باشه بايد بدانيد بيان هر واقعه وامر صورت گرفته نيازمند سندي صحيح است متاسفانه شما جز دروغ وکذب درمورد اپوزسيون کرد ايران به زبان نمي آوريد وسندي بيان نميکنيد تازه اگرشمادرست بگوييد بايد طرف مقابل کرد رانيز نقد کنيدکه نميکنيد لذااين بيانگروابستگي شماست واي برامثال شما تاريخ هيچوقت ازجناب دکترهاي مث شمابه نيکي ياد نخواهد کرد واما براي مخالفان جناب دکتر همه چيز دون :
لطف کنيد به امثال اين جناب دکتر فش ندهيد خصوصا خانواده جناب دکتر چون نقشي درافکار پريشان ايشون ندارندوسخن آخر اينست که جناب دکتر مطمن باش که کسي براي حرف هاي کذب طره خرد نميکند.
نوشته شده توسط Democrat در تاریخ ۱۳۹۳/۶/۲۴

اعتماد به نفس خوبی دارین
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

روتونو برم من
روز افشاگریش بر علیه آغا هم میرسه
نوشته شده توسط هه‌ڵمه‌ت در تاریخ ۱۳۹۳/۳/۱

با وجود اینکه فارس هستم و برای ایران جانم را میدهم،ولی از منظر یک انسان بی طرف حرف نزدید،آشکار است که هدف شما تنها مطرح کردن نامتان است،چطور ممکنه که حاکمیت هیچ اشتباهی نداشته باشه.هر دو طرف اشتباهاتی داشتند،شما کاملا سمپات بودید.
نوشته شده توسط ایران سرفراز در تاریخ ۱۳۹۲/۱۱/۱۷

با وجود اینکه فارس هستم و برای ایران جانم را میدهم،ولی از منظر یک انسان بی طرف حرف نزدید،آشکار است که هدف شما تنها مطرح کردن نامتان است،چطور ممکنه که حاکمیت هیچ اشتباهی نداشته باشه.هر دو طرف اشتباهاتی داشتند،شما کاملا سمپات بودید.
نوشته شده توسط ایران سرفراز در تاریخ ۱۳۹۲/۱۱/۱۷

زۆر خراپ بوو.. بە راستی کارەساتە بەشێکی زۆر لە قسەکانی جەنابی عیرفان خان
نوشته شده توسط .. در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۲۰

برات متاسم تو خائني هستي كه هيچوقت درست نميشي خودفروش. كردهاسر ايران هستند درزمان جنگ ايران وعراق تنهامرزي كه دشمن نتوانست يك وجب بيادتوخاك ايران مرزكردستان بود.اگرحزبها قصدسواستفاده ازآن موقعيت راداشتند وميخواستند فقط خكومت كنند حتما" سو استفاده ميكردند.بس چرا نيومدند فقط بحاطر هم زبونهايخودشون. برات متاسفم كه ميگي كوردي. غيرت هرچي كورده ميبري زير سئوال رشوه خور كثيف...

نوشته شده توسط علي شيراز در تاریخ ۱۳۹۲/۳/۳۰

با عرض سلام.البته یک چیز درست است که کردها اعتماد به نفس نداشتند . اما اقای قانعی شما این همه روشن فکر هستید تا حالا برای اعتلای کرد چکار کردهاید .اینکه ادم جایی بشینه و در مورد دیگران قضاوت کنه کار راحتیه. شما باید بدونید کردهایی که در کوههای ایران و ترکیه و عراق جنگیدند و از بین رفتنداگر نبودند شاید هیچ اسمی از کرد وجود نداشت.اوجالان اگر کردی بلد نیست برای کردها که میجنگید.متاسفم برای انسانهای خائن.
نوشته شده توسط کاک در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۷

وای خدا ادم بزرگی مثل خالقی چطور با این آدم عکس گرفته. من که پاک قاطی کردم.
نوشته شده توسط کردستانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۳

آقای قانعی فرد فرض کنیم که تمام این حدس و گمانهای شما درست باشد،اما شما که با این جزییات کامل در مورد شخصیت بختیار،قاسملو،احزاب کردی و تمام روابط پشت پرده حرف میزنید،شما که در مورد هر کدام از نظراتتان میگویید که اسناد و فیلمش موجود است.چرا در مورد قتل قاسملو میگویید سه نظریه وجود دارد؟چرا در جایی که میخواهید در مورد قاسملو و یا بختیار نظر بدهید تنها یک نظر وجود دارد؟شما که یک روزنامه نگار و آزاد اندیش هستید چرا حتی یک سند و گزارش از جنایات جمهوری اسلامی پیدا نکردید؟
نکته دوم:بیان هر واقعه تاریخی حتی اگر بدرستی گفته شود روشنگری نامیده نمیشود.چرچیل،روزولت،گورباچف،استالین و... علیرغم تمام کارهایی که انجام داده اند مورد احترام ملت خود هستند،هیچ فرد انگلیس ای با شنیدن داستانها،ملاقاتها و سیاستهای چرچیل او را فردی خاین نام نمینهد.
وظیفه هر روشنفکر در هر زمان و شرایطی تلاش برای ایجاد شرایطی بهتر برای همنوعان خود است.آیا تاکنون از خود پرسیده اید که جامعه بیشتر از نیاز به این موشکافی های شما نیاز به آگاهی از سطوح قدرت در همین جامعه فعلی دارد؟
اگر واقعا میخواهید کمکی به هموطنان خود بکنید چرا تمام پشت پرده انتخابات88 و حتی وقایع قبل از ان ومهمتر از همه راه چاره از این به بعد را به مردم نشان نمیدهید.
شما دقیقا از نسل کسانی هستید که فقط میخواهید متفاوت باشید به هر نحو، و برای متفاوت بودن همیشه نقد بزرگانی که در میان نیستند بهترین راه بوده است.
نوشته شده توسط hiva در تاریخ ۱۳۹۱/۹/۱۹

بنیانگذار جاشیسم نوین چرا کامنت منو نمی نمایش نمی دی(فرایند تولید سه مرحله ایی تولید جاش عرفان). برایمان معلوم شد که نه تنها جاش بلکه متقلب و دزد هم هستی و برای خودت هم کامنت می زاری. البته این کار بیشتر از آدم های...برمیآید. دمش گرم اون کسی که ت...
نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۱/۸/۲۰

من خودم کرد هستم و به تعبیر آقای رشیدی که از "رهبران کرد" نام میبرد این افراد که در بستر یک حزب فعالیت میکنند نه سردبیر یک حزب بلکه رهبر من هستند. ولی من به عنوان یک شهروند قرن بیستویکم این گستاخی را نمیپذیرم. گویا این افراد هنوز به رهبرگرایی که جنبشهای کردی در قرنهای گذشته با ان روبرو بودند اعتقاد دارند و این خود در تضاد با جامعه دمکراتیک میباشد. خواسته های من به عنوان یک شهروند اینست که زبانهای کردی که در خاورمیانه بیشتر رواج دارند به عنوان سرمایه ملی حفظشوند و اقتصاد کشور در سرتاسر ایران به طور برابر پخش باشد. در ضمن این احزاب متاسفانه فقط میخواهند خود را با ترورهایی که در آن سردبیران این احزاب جان باختند خود را مطرح کنند و هیچ سخن شفافی از بینش و سیاست خود نمیزنند.
نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۱/۸/۱۸

زنده باد عرفان قانعی فرد
نوشته شده توسط ehsan در تاریخ ۱۳۹۱/۷/۲۳

ماشاالله ،جاش دیده بودیم ولی اینجور جاشی تا حالا نه، ما همگی می دونیم کردها به چی فکر می کنند، پش آقای قانعی فرد با این عروسک بازی ها ...........
نوشته شده توسط شورش در تاریخ ۱۳۹۱/۷/۱۸

فقط وفقط از راه مطالبه حقوق شهروندی است که ایرانیان از هر قومی میتوانند از شر استبداد رها شوند وگرنه فرض کنیم که دست دولت مرکزی را هم کوتاه کردیم. تازه می افتیم به دام دیکتاتورهای محلی.که صد درجه بدترن.اونوقت تا اعتراضی کنی نان وازادی مخواهم خفه ات میکنند که زبان وهویت کردی درخطر است.
نوشته شده توسط بهرام در تاریخ ۱۳۹۱/۷/۱۵

عرفان قانعی فرد ، جاش بیچاره ، 4 روز از عمرتان باقی مانده ، نوکر محسن رضائی ، وه ش !
نوشته شده توسط حسن در تاریخ ۱۳۹۱/۷/۲

قانعي فرد جاش جلال طالباني است كه براي مقداري پول ناچيز« 200 هزار دلار» مام جلال خائن و جلاد را تطهير نمود
نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۱/۶/۱۸

سیاهی لشکر نیاید به کار
یک مرد جنگی به از صد هزار

یک تنه همه را افشا می کند .واقعا دلسوز کردستان است.آقای قانعی فرد بجنب والا این از خدا بیخبرها عاقبت کرد را هم به جان کرد می اندازند کردهای ایران پرست را با کردهای خاین یا کردهای سونی را با کردهای سونی بجنب جوان.بجنب.
نوشته شده توسط کرمانشاهی. در تاریخ ۱۳۹۱/۶/۱۷

آفرین به غیرت عرفان قانعی فرد، به این می گویند کرد واقعی ، حرف دل من را زدی مرد، این گروهک ها همه نوکرو عمله صدام و غرب بودند و هستند.
نوشته شده توسط آلان کردستانی در تاریخ ۱۳۹۱/۶/۱۵

خواننده های صفحه ت باید عاقل باشن بسیاری از کامنتهای بالا از طرف یک نفر نوشته شده سیاق نوشته ها کاملا مشخصه
نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۱/۵/۳۱

پناهنده ای اواره و بی جا و مکان هستم .. چند سال در زیر چادری مسافرتی به سر میبرم .. زندگیم در راه کرد و خواسته هایش به این شکل امروزی دراوردم .. از خود گذشتم در قندیل و قره داغ در اربیل سلیمانی و کویه تجربه احزاب را داشتم اما چون از فکری مستقل و ذهنی حقیقت جو برخوردار بودم لاجرم تبلیغات دروغین و سیاسی کاریهای کثیف نتوانست مرا به متعصبی چشم بسته تبدیل کند ... دلم پر از درد کرد است و امروز که میبینم شخصی هرچند با تفاوتهایی اساسی با من, اما حرفهای دل مرا میزند , یعنی همان کاری که من نتوانستم و قادر نبودم اما میدانستم ... را انجام میدهد عمیقا و از صمیم قلب خوشحالم ... دشمن کرد ,فارس نیست, ایران نیست دشمن کرد کردهای خیانت کار و خود فروخته ای هستند که برای منافع و مصالح شخصی به عوام فریبی میپردازند و زندگی مردم کرد را بازیچه مطامع خود کرده اند که در راس این حرم امروز پ ک ک و نوچه اش پژاک قرار دارند که جای دیروز کومله و دموکرات منسوخ شده را گرفته است
نوشته شده توسط yousef در تاریخ ۱۳۹۱/۲/۲۶

aga kuri piaw bi to xot pe kurd dabu nak irani rojekish ladast xalki kurdistan najatt nabe
نوشته شده توسط kurdek در تاریخ ۱۳۹۱/۲/۲۶

عرفان عزیز - شرافت و انسانیت خودت رو از امثال این جانیان به دست نیاوردی تا از دست بدهی

تو انسان بزرگی هستی
و امیدوارم بر همین راه باقی بمانی

نوشته شده توسط آرش سماکار در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۶

خیلی پست و بی شرفی خاین
نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۵

انصافا شیر مادرت حلال ات ای کرد با شرف

بگذار سگ ها واق واق کنند تو راه خودت را برو

ایران به جوانانی چون تو نیاز دارد

پاینده باد ایران
نوشته شده توسط رمضانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۴

ganey far ba poul va emkanati ke hkomate iran dar extiyaresh gozashte be mesale daste tabari ast ke ba on tane deraxtan ro gath mikonand
نوشته شده توسط jay در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۴

Bro xianetkar e khodfrosh ,beraye ye loqme nan dari be tarikh e mellet khodet khiyanet mikoni
نوشته شده توسط Peshmerge در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۲

قانعی فرد جان،آقا مهندس،کشور ترکیه یک کشور سکولار هستش،بخاطر منافع خود در رابطه با اتحاده یه ی اروپا مجبور هست به نحوی فضای سیاسی رو برای کردها گشوده تر نگاه داره،کشور عراق هم یک کشور فدرال هستش و کردها در منطقه خود مختار خود در پروسه ی سیاسی کشور نیز مشارکت دارند،شما بفرمائید چه فرصت سیاسی یا چه فضای مناسب سیاسی برای مشارکت احزاب کرد در ایران فراهم شده است که بتوانند در پروسه ی سیاسی کشور مشارکت کنند؟مگر قاسملو غیر از درخواست مشارکت و به رسمیت شناختن اقلیت کرد در سیستم سیاسی ایران چیز دیگه ای از جمهوری اسلامی می خواست که اینگونه بیشرمانه ترور شد،،آقای تاریخ دان به صراحت می گم حرفاتون چرندی بیش نیست،کسی که وجدان سیاسی داشته باشد میداند که واقعا جمهوری اسلامی نه فقط در مورد کردها بلکه در مورد هر حزب اپوزیسون دیگه ای حاضر به گفتگو و مصالحه نیست و نخواهد بود..
نوشته شده توسط واحید وانکوور در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۲

امروز هم آقای دکتر قانعی فرد در رادیو لس انجلس - در مصاحبه ای گفت سرطان کرد و کردستان ( کومله و پژاک و دمکرات ) است و همه این افت ها الان تحت حمایت بارزانی است و هر چه تجزیه طلب و فراری و ضد ایرانی است تحت حمایت بارزانی است

و پژاک . پ ک ک انگل ها و افت سیاست کردستان هستند
زده به سیم آخر! و خیلی هم رک و بی پرده حرف می زند
نوشته شده توسط مختاری در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۱

qanaifard yak onser sazmandahi shodai rezhim iran dar barabar ahzab siyasi kurdast bi qaido sharttttttttttt
نوشته شده توسط dalahoo در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

من از اینکه کسانی هستن که از قانعی فرد دفاع میکنن خوشحالم ای کاش با حضورشان در سایت های پژاکیها و بقیه احزابی که از قانعی فرد متنفرند ثابت کنند که ما نسل جوان شاید با تمام حرفهای قانی فرد موافق وهم رای نباشیم اما نظر مون در مورد اینکه اونها در 33 سال پیش مانده اند و ناجی ملت کرد نیستند هم عقیده هستیم درود بر قانعی فرد
نوشته شده توسط کرد در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

من از اینکه کسانی هستن که از قانعی فرد دفاع میکنن خوشحالم ای کاش با حضورشان در سایت های پژاکیها و بقیه احزابی که از قانعی فرد متنفرند ثابت کنند که ما نسل جوان شاید با تمام حرفهای قانی فرد موافق وهم رای نباشیم اما نظر مون در مورد اینکه اونها در 33 سال پیش مانده اند و ناجی ملت کرد نیستند هم عقیده هستیم درود بر قانعی فرد
نوشته شده توسط کرد در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

رمز موفقیت آقای قانعی فرد! شجاعت! بی طرفی و واقعیت گویی است! همانطور که از شادروان قاضی محمد به خوبی یاد می کند! ترسی هم ندارد که سازمان های کنونی دمکرات و کومله را به فضاحت بکشد! واقعاً هم این سازمان ها مفتضح هستنند، سر خودمان را که نمی توانیم کلاه بگذاریم و مانند کبک در برف فرو رویم! شادروان قاضی محمد و قاسملو کجا و این آقایان کجا؟!
نوشته شده توسط خالد توکلی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

ای کاش این فرد با این تسلط، سواد و معلومات در خدمت ملت کورد بود و الان دبیرکل یکی از این سازمان های کوردی بود!
نوشته شده توسط آواره در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

دوست عزیز چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنی؟ عرفان نان به نرخ روز خور و در جبهه دشمن است اما کاک خالد عزیزی خودی و به فکر کوردها است!
نوشته شده توسط هژار یوسفی(هلند) در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

آفرین به شجاعتت! آفرین! اگر ایران 4 نفر محقق کُرد مثل ایشان با شهامت داشت، هم به راحتی با حکومت مرکزی کنار می آمد هم اوضاع کردها بسیار بهتر از این بود!
تو را خدا مقایسه کنید کلاس کاری! سواد، پرستیژ، تسلط و معلومات عرفان قانعی فرد را با مثلاً مهتدی، هجری، خالد عزیزی یا حاجی احمدی؟!؟!
همه به آنها می خندند! فرض کنید به جای مصطفی هجری، عرفان قانعی فرد با عنایت فانی بی بی سی و یا صدای آمریکا مصاحبه می کرد؟ چقدر باعث افتخار ما کردها بود؟
من که هرگاه یکی از این آقایان هجری یا مهتدی یا حاجی احمدی با یکی از این تلویزیون ها مصاحبه می کند، شرمم می آید بگویم کردم! باز صد رحمت به قاسملو !
نوشته شده توسط کوردانه در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

مصاحبه نبود - طوفان بود

افرین به صداقت و شهامتت
نوشته شده توسط علی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

مصاحبه نبود - طوفان بود

افرین به صداقت و شهامتت
نوشته شده توسط علی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰

داستان پسر قاضی محمد و مظهر نقشبندی را خیلی جالب گفت

حافظه اش بی نظیره

اما حیف خیلی ایران پرست است
نوشته شده توسط زمانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۹

داستان پسر قاضی محمد و مظهر نقشبندی را خیلی جالب گفت

حافظه اش بی نظیره

اما حیف خیلی ایران پرست است
نوشته شده توسط زمانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۹

داستان پسر قاضی محمد و مظهر نقشبندی را خیلی جالب گفت

حافظه اش بی نظیره

اما حیف خیلی ایران پرست است
نوشته شده توسط زمانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۹

داستان پسر قاضی محمد و مظهر نقشبندی را خیلی جالب گفت

حافظه اش بی نظیره

اما حیف خیلی ایران پرست است
نوشته شده توسط زمانی در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۹
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: